12. آذر 1402 - 9:18   |   کد مطلب: 42099
همدان-ایرنا- گسترش عدالت آموزشی و رشد فضاهای آموزشی با توجه به اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر جامعه به شمار می رود به عنوان یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم به شمار می رود، در همین راستا در این دوره بیش از ۸۰۰ کلاس درس در استان همدان احداث شده است.

به گزارش بهارانه؛به گزارش ایرنا، رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت، گسترش عدالت آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حل مشکلات استخدامی و جذب معلمان، توجه ویژه به معیشت و رفاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان، ساخت و تجهیز مدارس و رفع محرومیت آموزشی از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمندی است که در ۲ سال گذشته توسط دولت مردمی سیزدهم انجام شده است.

در سفرهای رییس جمهور توجه ویژه ای به موضوع مدرسه سازی شده است که رشد چشمگیر اعتبارات حوزه مدرسه سازی در دولت سیزدهم، مولدسازی، تامین اعتبارات از محل سازمان و نهادها گویای این مهم است.

مدرسه‌سازی را می توان یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تحقق شعار مردمی‌سازی برشمرد که دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته به این موضوع به خصوص در مناطق محروم توجه داشته است، با همین رویکرد طی ۲ سال اخیر ساخت مدارس بزرگ با رویکرد تحولی در راستای رسیدن به استانداردهای سرانه فضا و ایجاد فضای مناسب برای تعلیم دانش آموزان با توجه به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

در طرح مولدسازی در آموزش و پرورش املاک مازاد و راکد آموزش و پرورش در مرحله اول در استان ها ارزش گذاری می‌شوند تا با فروش این املاک اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی از جمله طرح های نیمه تمام و احداث مدارس جدید در مناطق کم برخوردار تکمیل شود، در این طرح املاک و مدارس موقوفه فروخته نمی‌شود و فقط مدارس خارج از چرخه آموزشی و راکد به فروش می‌رسند.

فرماندار همدان در همین خصوص از اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات امسال شهرستان به نوسازی مدارس خبر داد و افزود: در کنار نوسازی مدارس از این محل، مشکل انشعابات برخی از مدارس با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال انجام است.

مسلم مخفی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه پیگیری و رسیدگی مشکلات مدارس روستایی همدان،اظهار کرد: در مدارس روستایی با شرایط متفاوت از مدارس شهر مواجه هستیم که باید با تشکیل کارگروهی از ظرفیت بخشداری، دهیاری، خیران، شوراهای اسلامی و سایر افراد تاثیرگذار در روستاها برای رفع مشکلات مدارس روستایی استفاده شود.

وی یادآور شد: پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده قابل توجه و منابع اعتباری محدود است بنابراین باید اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل و تسریع در بهره‌برداری پروژه‌های آموزشی از منابع ملی و خیری مد نظر قرار گیرد.

دیدگاه شما