به گزارش بهارانه؛به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، ️مهرداد آهکی عصر امروز به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و روز راهدار در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیتهای صورت گرفته در این چند ماه اخیر، اظهار داشت: با اهمیتترین موفقیتی که میتوان به آن اشاره کرد اعزام بیش از 18 هزار زائر و هزار و صد اتوبوس بود که هیچ نقصی در این برنامهریزی وجود نداشت.
وی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات جادهای، افزود: در چند ماهه اخیر 43 درصد کاهش تصادفات داشتهایم و به جز اربعین در کاهش تصادفات ما رتبه 2 را دارا هستیم که این آمار در بعضی از استانها بیشتر است و در این 7 ماهه اخیر در تصادفاتی که به فوت منجر شود رتبه 5 را دارا هستیم که امیدواریم تا پایان سال مقام نخست را کسب کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود عملکرد جادهها، تصریح کرد: تاکنون 500 کیلومتر روکشی آسفالتها انجام شده و 42 کیلومتر راه روستایی انجام شده است که پارسال این رقم 10 کیلومتر بود که تاکنون 18 روستا از نعمت راه برخوردار شدند.
آهکی در ادامه افزود: در زمینه خطکشی 3 کیلومتر و 300 هزار متر انجام شده که کارها با شتاب فراوانی در حال انجام است.
وی در ادامه بیان کرد: تاکنون 3 هزار تابلو در جادهها نصب شده و برای اینکه در زمستان مشکل آب و سیل نداشته باشیم، هزار و 800 دستگاه پل را تعویض و تعمیر کردهایم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به افزایش هزینههای عوارض راهداری عنوان کرد: در زمینه افزایش هزینه عوارض و راهداری 50 درصد افزایش هزینهها را داشتهایم و در رابطه با راهداری کاملا آماده هستیم.
وی افزود: تاکنون بیش از 350 دستگاه سنگین و نیمه سنگین تهیه شده و بیش از 550 نفر در راهدارخانهها مستقر شدهاند که برای عملیاتهای راهداری در فصل زمستان آماده خدمت هستند.
آهکی در ادامه تاکید کرد: سفری که در زمستان انجام میشود با سفری که در سایر فصول سال انجام میشود متفاوت است و باید به این نکات دقت کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به این که امسال با بیش از 3 برابر اعتبارات نسبت به سال گذشته به تعمیر ماشین آلات پرداختهایم، تصریح کرد: امسال اعتباراتی که برای تعمیر ماشینآلات داریم بیش از سالهای گذشته است که این کار در حال اصولی انجام شدن است.
وی با اشاره به اهمیت و خطرناک بودن نقاط حادثهخیز در سطح کشور افزود: در سطح کشور 887 نقطه حادثهخیز شناسایی شده است که یکی از بزرگترین دغدغههای ما این است که این نقاط از بین بروند.
آهکی در ادامه افزود: همدان دارای 52 نقطه حادثهخیز است که قرار بر این شد که 22 نقطه را امسال و 30 نقطه را سال بعد برطرف کنیم، تاکنون 8 نقطه رفع شده و 5 نقطه بیش از 90 درصد پیشرفت دارد، مانند برقکشی چراغهای چشمکزن، تابلوزنی و غیره شامل میشود، 7 نقطه باقی مانده از 70 تا 90 درصد پیشرفت دارد که اینها با عملیات کمی به بهرهبرداری میرسد و در پایان این دولت نقطه حادثهخیزی ما نخواهیم داشت.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به عمر ناوگانهای عمومی، تصریح کرد: استان همدان در زمینه عمر ناوگان عمومی از متوسط کشور کمتر است و باید سعی ما بر این باشد که به متوسط کشوری برسیم که برای تحقق این مسئله نوسازیهایی هم در زمینه ناوگان عمومی هم در زمینه وانتبارها صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در بحث وانتبارها مشکلی از اداره راه وجود ندارد و تنها این وانتبارها باید از بارنامه استفاده کنند و رانندگان توجهی به این مسئله نمیکنند.
آهکی بیان کرد: رانندگان با هر بیمهای که داشته باشند ما به آنها کارت هوشمند میدهیم و این تمهیداتی است که برای وانتبارها انجام دادهایم و با توجه به بارنامه است که ما سهیمه سوخت را به رانندگان می دهیم و سهیمه سوخت با توجه به مسافتی است که رانندگان طبق بارنامه طی میکنند، است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان افزود: هر کسی که قصد نوسازی ناوگان را داشت در بحث عمومی و کامیون میتواند به سامانه rpf.rmto.ir مراجعه کند که به ناوگان با 5 سال کارکرد تخفیف دولتی داده میشود.
وی با اشاره به اینکه تعداد بارنامه ها نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته، بیان کرد: مقدار کالا جابه جا شده 7 میلیون و 295 هزار تن در سال 1401 و در 8 ماهه 1402 این مقدار 8 میلیون و 815 هزار 998 تن بوده است که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش جابهجایی کالا را داشتهایم.
آهکی در ادامه افزود:در زمینه ثبت تخلفات هم در زمینه سامانه تخلف با کمتر 100 دوربین رتبه اول را داشتیم که با اضافه کردن 30 دوربین این تعداد رو به افزایش است که این افزایش با هزینه کمی انجام نشد و با اعتبارات بیش از 100 میلیارد تومان هزینه برده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ما 3 برابر میانگین کشوری سامانه ثبت تخلف را دارا هستیم، تاکید کرد: این افزایش سامانهها باعث افزایش ایمنی در جادهها شده و باعث شده است رانندگان در رعایت قوانین دقت بیشتری را انجام دهند
وی با تاکید بر اهمیت گردنه اسدآباد بیان کرد: گردنه اسدآباد دومین گردنه صعبالعبور کشور و طولانیترین گردنه کشور است که برای همین اهمیت 14 کیلومتر حفاظ بتونی و روشنایی در این جاده نصب شده است که همین یکی از نقاط قوت ما بوده است که باعث شده تصادفات در این جاده کمتر شود.
آهکی افزود: در رابطه با ورودی اسدآباد فصل کاری رو به اتمام است و همین عامل باعث میشود که کیفیت عملیاتی که انجام میدهیم کاهش پیدا کند، ولی با این حال 800 متر از کار انجام شد و اگر بیش از 800 متر انجام میدادیم کار با کیفیت خوبی انجام نمیشد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با اشاره به اینکه جاده غار علیصدر یکی از پرتصادفترین و خطرناکترین جادهها محسوب میشود، عنوان کرد: از اقداماتی که برای این مسیر در نظر گرفته شده است 4 خطه کردن این مسیر است که در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 30 کیلومتر از این مسیر در دست 4 خطه شدن است، از جمله سایر کارها در این جاده آرامسازی مسیر بود که تعداد تصادفهارا به صفر رساند.
وی با توجه به پر تردد بودن جاده پیست اسکی بیان کرد: به خاطر تخلفاتی که در این جاده صورت میگرفت ما مجبور به بستن این جاده شدیم که در آینده اقدامات لازم جهت بهبود این جاده را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/
دیدگاه شما